Suivez :        

Citizen First - Powered by the Institute for Citizen-Centred Service

Recherche
et Publications

NOUVEAU * Les entreprise en tête - abonnez-vous afin de participer

NOUVEAU * Les Citoyens en tête 2020 * Obtenez votre copie

Découvrez comment les citoyens et les entreprises perçoivent les services du secteur public à tous les échelons de gouvernement.

Consultez

Mesures
et Indicateurs

Comparez et mesurez la satisfaction des utilisateurs de votre organisation.

Utilisez des méthodologies soutenues par la recherche pour obtenir l'avantage concurrentiel nécessaire pour améliorer la prestation de services de votre organisation.

Consultez

Apprentissage
et formation

Options de formation flexibles pour une excellente prestation de services.

Soutenez votre équipe tout en améliorant l'expérience de prestation de services fournie par votre organisation.

Consultez

Conseils

Modèle unique de collaboration entre tous les échelons de gouvernement pour améliorer la prestation de services.

L’ISAC constitue une plateforme neutre qui réunit des intervenants des gouvernements aux échelons fédéral, provincial, territorial et municipal pour les besoins de la collaboration et de la mise en commun des apprentissages.

À propos des conseils

Évènements à venir

  • le 7 décembre 2021
    Off the shelf and on the money: tech buying frameworks

    Over the last decade, civil service digital and commercial leaders have begun introducing technology buying frameworks – curating lists of pre-approved tech suppliers, products and services to aid purchasing across government. As countries shift towards platform services and SME procurement, such frameworks are becoming more common and better used: spending through the UK’s digital frameworks, for example, rose by a record £800m (US$1.1bn) to £3.2bn (US$4.4bn) in 2020-21.

  • le 14 décembre 2021
    Code fo Canada’s Digital Capacity Assessment Workshop

    Learn how you can assess the digital-readiness of your team The term ‘digital transformation’ implies a journey, an evolution on a spectrum of less digital to more digital. But how do you assess how digital your team or department already is, and how do you prioritize the skills and capacities that will move you furthest along that spectrum? Building on the work of Public Digital and the Harvard Kennedy School, Code for Canada is developing a new Digital Capacity Assessment for government teams. Currently in alpha, the tool helps public servants identify the digital competencies that are most important in their unique contexts. This workshop was first presented at FWD50. Here, we'll introduce the Digital Capacity Assessment and help attendees apply it to their own departments and projects. Participants will get an early glimpse of the tool, and actually contribute to its testing and development. They’ll leave with a renewed sense of how to think critically about digital transformation in their roles.

Voir plus d'événements